TinkerBell en haar vrienden zoeken hun vriendin Zarina, een fee die dol is op blauw elfenstof. Ze bestrijden een bende piraten onder leiding van een scheepsjongen die Kapitein Haak zelf zal worden.
Dit avontuur uit de wereld van Peter Pan gaat over Zarina, een fee die dol is op blauw elfenstof. Als Zarina's ideeën haar problemen bezorgen, vlucht ze uit de Elfenvallei en gaat ze samenwerken met de piraten van Schedelrots, die haar kapitein van hun schip maken. TinkerBell en haar vrienden gaan de strijd aan met de piraten, die geleid worden door de scheepsjongen die weldra Kapitein Haak zal worden.