Missions
De eerste man die een missie naar Mars lanceert, is de Europeaan William Meyer. Hij heeft de beste Franse, Italiaanse en Duitse astronauten en wetenschappers verzameld. Na een ruimtereis van tien maanden ontdekken ze, de dag voordat ze landen, dat hun Amerikaanse concurrenten hen hebben ingehaald. Maar ze hebben sinds hun aankomst niets meer van ze gehoord. Na een chaotische landing op Mars vinden ze niets anders dan het puin van het Amerikaanse schip, en een eenzame overlevende. Maar hij is niet van de Amerikaanse missie. Zijn naam is Vladimir Komarov en hij is Russisch. In feite was hij de eerste man die in 1967 stierf in de ruimte.