Ramona and Beezus
Om wat te doen aan het beeld van haar als lastpak en onruststoker bedenkt het vindingrijke ‘middelste kind’ Ramona Quimby allerlei manieren om geld te verdienen en de financiële zorgen van haar gezin te verminderen.
Ramona is een klein meisje met een heel grote verbeelding en een neus voor kattenkwaad. Met haar speelse grollen houdt ze iedereen in haar liefhebbende gezin op scherp, waaronder haar oudere zus Beezus, die gewoon haar eerste jaar op de middelbare school wil doorkomen. Door alle hoogte- en dieptepunten van de kindertijd leren Ramona en Beezus dat alles mogelijk is als je gelooft in jezelf en op elkaar vertrouwt.