42 to 1
We zijn het gewend om buitengewone prestaties te zien in de sport, maar er gebeurt zelden iets wat werkelijk onmogelijk geacht wordt. In een boksring in Tokio, op 11 februari 1990, zijn de winkansen van James 'Buster' Douglas 42 tegen 1. Toch doet hij het onmogelijke en verslaat hij Mike Tyson in het wereldtitelgevecht zwaargewicht boksen.
We zijn het gewend om buitengewone prestaties te zien in de sport, maar er gebeurt zelden iets wat werkelijk onmogelijk geacht wordt. In een boksring in Tokio, op 11 februari 1990, zijn de winkansen van James 'Buster' Douglas 42 tegen 1. Toch doet hij het onmogelijke en verslaat hij Mike Tyson in het wereldtitelgevecht zwaargewicht boksen. De documentaire '42 to 1' is onderdeel van de documentaireserie '30 for 30' van de Amerikaanse sportzender ESPN. Het hoogst onwaarschijnlijke verhaal van Douglas begint in Columbus, Ohio, waar hij opgroeit als de zoon van een bokser. Met zijn vader als trainer en coach klimt hij in de jaren 80 op tot een van tien beste zwaargewichten, maar tot dan staat hij altijd in de schaduw van de wereldwijde legende en ongeslagen titelverdediger 'IJzeren' Mike Tyson. Ten tijden van het gevecht had Douglas als bokser niet veel aanzien, hij werd meer gezien als een opstapje voor de grotere wedstrijden in de competitie. Maar de dag dat ze elkaar ontmoetten, is het begin van een reeks uitzonderlijke gebeurtenissen die uiteindelijk leidden tot een onvoorstelbaar resultaat.