Endurance
Honderd jaar nadat de Endurance verloren ging onder het ijs, trekken onderzoekers eropuit om het gezonken schip te zoeken.
In een legendarische vertoning van leiderschap en daadkracht heeft Antarctische ontdekkingsreiziger Ernest Shackleton zijn bemanning ruim een jaar in leven weten te houden, ondanks dat hun schip verloren is gegaan onder het pakijs. Honderd jaar later trekt er een groep onderzoekers op uit om het gezonken schip te zoeken. Beide expedities getuigen van de sterke wil en de ongelooflijke overlevingsdrang van de mens. Sommige scènes bevatten flitsende beelden.