Kings Ransom
Op 9 augustus 1988 werd de NHL voor altijd veranderd door één pennenstreek toen de Edmonton Oilers Wayne Gretzky naar de Los Angeles Kings stuurden.
Op 9 augustus 1988 werd de NHL voor altijd veranderd door één pennenstreek. De Edmonton Oilers die net hun vierde Stanley Cup-overwinning in vijf jaar tijd hadden geboekt, tekenden een deal die Wayne Gretzky, een Canadese nationale held en de beste ijshockeyspeler ooit, naar de Los Angeles Kings stuurde met een contract van miljoenen dollar. De verbijsterde Oilers-fans worstelden om het ondenkbare te begrijpen en fans in Los Angeles haastten zich om seizoenkaarten te kopen omdat de kaarten bij de kassa's van de Kings snel uitverkocht waren. Van de ene op de andere dag speelde een team dat grotendeels over het hoofd werd gezien in zijn 21-jarige bestaan ​​plotseling voor uitverkochte menigten, met staande ovaties, en in een competitie die vaak werd gedegradeerd tot de status van het 'klein broertje'. In minder dan tien jaar explodeerde het aantal teams van 21 naar dertig. De veelgeprezen regisseur Peter Berg toont het boeiende verhaal van de transfer die het hele land in shock bracht en een stad die afhankelijk werd van een 27-jarige jongen, simpelweg bekend als 'De Grote'.