Mighty Joe Young
Als het leven van de gorilla Joe wordt verstoord door stropers, wordt hij door zijn vriendin Jill en de zoöloog Gregg in Californië opgevangen. Joe is niet lang veilig, want een jager ontdekt hem.
De gorilla Joe (4,5 m) en zijn vriendin Jill Young (Charlize Theron) zijn opgegroeid in Centraal-Afrika. Als Joe’s bestaan wordt bedreigd door stropers, redden Jill en de zoöloog Gregg O’Hara (Bill Paxton) Joe en brengen hem onder in een opvang in Californië. Maar Joe is niet lang veilig. Hij is het doelwit van een oude vijand, een jager die alles doet om Mighty Joe te vangen. Bevat beelden van roken.