De artsen moeten elke dag beslissingen nemen over leven en dood.
In deze intense, medische dramaserie worden Meredith Grey en haar collega-artsen van Grey Sloan Memorial Hospital gevolgd. Elke dag moeten ze beslissingen nemen over leven en dood. Ze zoeken steun, en soms meer, bij elkaar en komen erachter dat relaties, net als de geneeskunde, niet zwart-wit zijn.