Hip-Hop and The White House
Deze film is afkomstig uit de documentairereeks &360 en gaat over de relatie tussen hiphop en de president van de Verenigde Staten. De film laat zien hoe de cultuur en de hoogste functionarissen van het land samenkomen.
Andscape, de maker van zwarte films, komt met een nieuwe documentairereeks, &360. De eerste documentaire is Hip-Hop and The White House. Hierin wordt de 50-jarige geschiedenis van de wereldwijde hiphopcultuur onthuld en zien we hoe hiphop zich heeft ontwikkeld van een outsider tot een absolute grootmacht. De documentaire laat de belangrijke bijdragen zien van artiesten die een aantal van de meest invloedrijke politieke liedjes aller tijden hebben gemaakt, en verdiept zich in de ervaringen van rappers die contact hadden met presidenten en optraden in 's werelds bekendste huis. Het begint bij de achterstandswijken waar de hiphopcultuur is ontstaan als gevolg van het onderdrukkende presidentiële beleid. Hip-Hop and The White House laat zien hoe het complexe web van beïnvloeding, cultuur en beroemdheid onderdeel is geworden van de hedendaagse Amerikaanse politiek.