Moord in Aquitanië
Sabine, een jonge archeoloog, ontdekt een echt skelet bij een expositie. Het blijkt het skelet van haar moeder te zijn, die 35 jaar eerder omkwam bij een auto-ongeluk. Inspecteur Pierre denkt dat het om een zieke grap gaat. Als het lichaam van een man in soortgelijke omstandigheden gevonden wordt, gaan Sabine en Pierre samen op onderzoek uit en ontdekken ze dat er nog iets is wat ze verbindt.
Als Sabine, een jonge archeoloog uit Bordeaux, een expositie in de crypte van de Sint-Michielsbasiliek opent, vindt ze daar een echt skelet in een rode jurk. Het blijkt het skelet van haar moeder te zijn, die 35 jaar eerder omkwam bij een auto-ongeluk. Inspecteur Pierre denkt dat het om een zieke grap gaat, totdat de volgende ochtend het lichaam van een man in soortgelijke omstandigheden gevonden wordt. De inspecteur en de archeoloog gaan samen op onderzoek uit en ontdekken dat er nog iets is dat ze verbindt in deze vreemde gebeurtenissen.