Moord in de Morvan
Amélie Florot, een jonge advocate uit Parijs, wordt dood gevonden in de St. Agathe-fontein, een bedevaartsplaats voor de beroemde kinderverzorgsters uit de regio Morvan. Het onderzoek neemt een wending als Maud Perrin, een hooggekwalificeerde lokale politieagent, en Julien Demarcy, een agent van de criminele eenheid van Dijon, ontdekken dat de oma van het slachtoffer 80 jaar geleden op dezelfde plek om het leven gekomen is. Was het toeval of, zoals sommige ouderen beweren, het gevolg van een mysterieuze vloek? Het onderzoek belooft lastig te worden, maar geeft Demarcy, die grote moeite heeft om zich aan te passen aan de gebruiken van het platteland, en Maud, de dochter van een lokale boer die de meest terughoudende lokale bewoners aan de praat weet te krijgen, de kans om elkaar beter te leren kennen.