Karsu's Turkse Keuken
Karsu is een jonge en getalenteerde internationale artieste, maar komt uit een familie van restauranthouders. Voor haar vrienden en familie, en voor ons, bereidt ze eenvoudige gerechten uit haar geboortestreek in Turkije.
Als er iets is waarvoor je Karsu 's nachts wakker kunt maken, dan is het wel een goede pide.
Karsu gaat een oer-Hollandse klassieker een twist geven: ze maakt boerenkool op een Turkse manier.
Het is tijd voor streetfood, want Karsu maakt tantuni met dürüm, een Turkse wrap met lamsvlees.
Vandaag maakt Karsu met kikkererwten en kip een Turkse versie van stamppot met draadjesvlees.
Karsu maakt börek met pastrami. Ze wordt hierbij geholpen door Esra, chef-kok van restaurant Mems.
Karsu kreeg het recept voor lamsschenkel met firikli van Feride Tosun, die haar helpt bij het koken.
Vandaag maakt Karsu calamares en een Turkse aardappelsalade, ideaal voor als je een feestje geeft.
Karsu maakt weer een echt straatgerecht: balik ekmek, oftewel gegrilde visfilet op Turks brood.
Karsu en haar nichtje maken een gerecht dat hen aan hun geboorteplaats doet denken: icli köfte.
Karsu maakt heerlijk comfortfood: auberginestoof met linzen. Haar goede vriend Stefan komt langs.