Mack Wrestles
Mack Wrestles neemt het publiek achter de schermen waar Mack Beggs, een transgender worstelaar uit Euless, Texas, worstelt met buitenstaanders die transgender atleten stigmatiseren. Te midden van een controverse rond de deelname van transgenders in competitieve sporten wordt Beggs’ verhaal kundig vertelt in deze aangrijpende film.
‘Mack Wrestles’, geregisseerd door Taylor Hess en Erin Sanger, neemt het publiek achter de schermen waar Mack Beggs, een begaafde atleet uit Euless, Texas, worstelt met de buitenstaanders die transgender atleten stigmatiseren. Worstelen is al zwaar genoeg. Er zijn eisen wat betreft kracht, snelheid en uithoudingsvermogen, je zweet urenlang achter elkaar en je weet dat je tegenstander de vloer met je wil aanvegen. Dat waren juist de redenen dat Beggs van de sport hield – het gaf hem een doel en eigenwaarde. Ondanks alle onrust maakt deze indringende film één ding goed duidelijk: als het leven een worstelwedstrijd was, zou de scheidsrechter aan het einde Macks arm omhoog heffen.