Maleficent
Angelina Jolie is de ster in het nooit eerder vertelde verhaal van Disneys iconische schurk uit de klassieker Sleeping Beauty (Doornroosje). Maleficent zint op wraak en vervloekt het pasgeboren kind van de koning, Aurora. Maar dan komt ze erachter dat zij weleens de sleutel kan zijn tot vrede in het rijk.
Maleficent vertelt het nooit eerder vertelde verhaal van Disneys iconische schurk uit de klassieker Sleeping Beauty (Doornroosje)... en de elementen van haar verraad die haar pure hart uiteindelijk in steen veranderen. Gedreven door wraakzucht en de drang het veenland te verdedigen waarover ze regeert, roept Maleficent een onherroepelijke vloek af over het pasgeboren kind van de mensenkoning, Aurora. Als het kind opgroeit, raakt Aurora verstrikt in een kolkend conflict tussen het bosrijk waarvan ze is gaan houden en het mensenrijk waarin haar wortels liggen. Als Maleficent beseft dat Aurora de sleutel kan zijn tot vrede in het rijk, wordt ze gedwongen drastische maatregelen te nemen die beide werelden voorgoed zullen veranderen.