Minoes
Minoes is gebaseerd op het gelijknamige, bekende kinderboek van Annie M.G. Schmidt. Tibbe is een journalist, maar staat op het punt om ontslagen te worden vanwege zijn weinig spectaculaire nieuws. Terwijl Tibbe tobt over een goed verhaal, ontmoet hij de merkwaardige juffrouw Minoes. Zij is, naar eigen zeggen, vroeger een kat geweest. Ze gedraagt zich inderdaad nogal kats: ze spint, ze geeft kopjes en kan met katten communiceren. Tibbe heeft zo zijn twijfels over juffrouw Minoes, maar als zij hem, dankzij haar kattencontacten, aan exclusief nieuws helpt zodat hij zijn baan kan behouden, besluit Tibbe haar als assistente aan te nemen. Als tegenprestatie krijgt zij gratis kost en inwoning. De ‘kattenpersdienst’ levert Tibbe voorpaginanieuws op, totdat hij een pittig verhaal publiceert over de plaatselijke weldoener de heer Ellemeet. Hij dreigt weer ontslagen te worden, maar juffrouw Minoes bedenkt een slim plan om te bewijzen dat Tibbe’s verhaal echt klopt.