Stan Lee
'Stan Lee', van Marvel Studios en de befaamde regisseur David Gelb, is de officiële documentaire over Stan 'The Man' Lee en zijn opkomst in de wereld van stripboeken en popcultuur. In persoonlijk archiefmateriaal vertelt hij in zijn eigen woorden over zijn leven, carrière en nalatenschap, van hoe hij opgroeide als Stanley Lieber tot zijn werk voor Marvel Comics.
'Stan Lee', van Marvel Studios en de befaamde regisseur David Gelb, is de officiële documentaire over Stan 'The Man' Lee en hoe hij een van de invloedrijkste mensen werd in de wereld van stripboeken en popcultuur. Stan Lee vertelt zijn verhaal in zijn eigen woorden, van zijn moeilijke kindertijd (toen hij nog bekendstond als Stanley Lieber) tot de razendsnelle opkomst van Marvel Comics. Met behulp van archiefmateriaal − persoonlijke video's, interviews en audio-opnamen − wordt een blik geboden in zijn afkomst en wat daaruit voortkwam: een immens universum van verhalen met driedimensionale personages die mensen over de hele wereld aanspreken. 'Stan Lee' is dan ook niet alleen een verhaal over stripboeken en passie, maar ook een intiem portret van een man, zijn filosofie en zijn nalatenschap.