Cristóbal Balenciaga
Cristóbal Balenciaga maakt zijn debuut als ontwerper in Parijs, maar de ontwerpen die een trend zetten in Spanje slaan niet aan in het elegante mode-imperium waar Chanel, Dior en Givenchy de trends zetten. Geleid door zijn obsessie om controle over alle aspecten van zijn leven te hebben, definieert Balenciaga zijn eigen stijl en wordt uiteindelijk een van de belangrijkste ontwerpers aller tijden.