De Geweldige Yellow Yeti
Het kleine stadsleven boven de poolcirkel loopt uit de hand wanneer een enorme, buitensporige en onstuitbare Yellow Yeti in de stad arriveert en bevriend raakt met twee 12-jarige kinderen.
De 12-jarige surferjongen Osmo en zijn vader verhuizen van het strand naar hun verre familie in het eigenzinnige stadje Winterton, waar het het hele jaar door sneeuwt en monsters ten strengste verboden zijn. Osmo en zijn dappere nicht Rita sluiten een onwaarschijnlijke vriendschap met een torenhoge gele yeti genaamd Gustav, die een onstuitbare gigantische grapjas is. Samen helpen ze Gustav verborgen te houden voor Osmo's monsterverachtende oom, burgemeester Chrome, terwijl ze alle ongebruikelijke, lachwekkende avonturen verkennen die hun bevroren huis te bieden heeft.