Viaje al centro de la Tierra
Diego en zijn vrienden brengen de zomer door op het kamp van Pompilio Calderón, een excentrieke ontdekkingsreiziger. Daar vinden ze een medaillon van Pola, Diego's oma. In haar voetsporen beleven ze ongelooflijke avonturen in een parallelle dimensie terwijl ze proberen de planeet voor rampspoed te behoeden.
Diego droomt ervan om zijn prestaties in videogames om te zetten in echte expedities. Hij is een creatieve en nieuwsgierige jongen, een uitvinder en de leider van zijn groep vrienden. Diego en zijn vrienden brengen de zomer door op het kamp van Pompilio Calderón, een excentrieke en bekende ontdekkingsreiziger. Daar vinden ze een medaillon van Pola, Diego's oma. In haar voetsporen ontdekken ze enkele ruïnes en een mysterieus portaal naar de "Verne-dimensie", een parallel universum dat symboliseert wat onze planeet had kunnen zijn zonder de verwoestende hebzucht van de mensheid. Ze beleven ongelooflijke avonturen terwijl ze Pola helpen om beide dimensies in balans te brengen en de planeet voor rampspoed te behoeden.