Tom Wilkinson, Emily Watson en Gugu Mbatha-Raw spelen de hoofdrollen in dit aangrijpende drama dat gebaseerd is op een waargebeurd verhaal over een vrouw van gemengde afkomst die liefde en rechtvaardigheid zoekt te midden van racisme.
In deze indrukwekkende film, gebaseerd op het ware verhaal van Dido Elizabeth Belle, speelt Gugu Mbatha-Raw de dochter van gemengde afkomst van een Britse marineofficier, die wordt opgevoed door haar rijke oudoom (Tom Wilkinson) en zijn vrouw (Emily Watson). Hoewel racisme haar ervan weerhoudt om van alle voordelen van haar opvoeding te kunnen genieten, brengt de liefde van Belle voor een idealistische jongeman een verandering teweeg die toekomstige generaties kan beïnvloeden.