Een eigenzinnige Amerikaanse luchtmachtkolonel neemt het commando over een troep geallieerde soldaten die probeert weg te raken uit een gevangeniskamp in Italië.
Ryan, een Amerikaanse krijgsgevangene, leidt zijn medegevangenen op een gevaarlijke vlucht uit een Duits kamp in Italië. Maar Ryan maakt schijnbaar enkele beoordelingsfouten en moet nu de steun proberen te krijgen van de voornamelijk Britse soldaten over wie hij het bevel voert.