Tim Richmond: To the Limit
Natuurtalent. Rockster. Buitenbeentje. Over het leven van de excentrieke autocoureur Tim Richmond in de jaren 80.
Natuurtalent. Rockster. Buitenbeentje. Over het leven van de excentrieke autocoureur Tim Richmond in de jaren 80. Als zoon in een welgesteld gezin was Richmond anders dan de andere coureurs in de NASCAR-races in het zuiden. Zij behoorden veelal tot de arbeidersklasse en hij was een flamboyante showman die veel aandacht kreeg van de media en zijn fans. Vooral van zijn vrouwelijke bewonderaars. Maar zijn prestaties op de baan deden niet onder voor die van andere legendes op het racecircuit. In 1986 won hij maar liefst zeven NASCAR-races en eindigde hij op de derde plek in de puntenkoers van de Winston Cup. Volgens velen stond hij op het punt beroemd te worden, maar door zijn vrije levensstijl zou die dag nooit komen. Hij stopte onverwachts met het racen voor de NASCAR. Volgens eigen zeggen omdat hij een dubbele longontsteking had, maar de echte diagnose was veel erger: hij had aids. Richmond begon in 1987 weer met racen, maar zijn gezondheid ging snel achteruit en hij hield het nog geen jaar vol. Hij bracht zijn laatste dagen als een kluizenaar door en overleed uiteindelijk op 13 augustus 1989, op 34-jarige leeftijd.