The Sorcerer's Apprentice
Magie is overal, zelfs in Manhattan. Balthazar Blake, een eigentijdse tovenaar die vecht tegen duistere krachten, neemt de ogenschijnlijk middelmatige natuurkundestudent Dave Stutler onder zijn hoede en leert hem de kunst en de wetenschap van de magie. Toverkunsten zou de sleutel kunnen zijn tot het verslaan van een boze tovenares en het krijgen van een vriendinnetje.
Magie is overal, zelfs in het hart van de bruisende binnenstad van Manhattan. Balthazar Blake (Nicolas Cage) is een eigentijdse tovenaar die zijn handen vol heeft aan het beschermen van Manhattan tegen duistere krachten. Wanneer de ogenschijnlijk middelmatige natuurkundestudent Dave Stutler zijn verborgen talenten toont, jaagt Balthazar de onverschillige rekruut door een spoedcursus in de kunst en de wetenschap van de magie om van hem de ultieme tovenaarsleerling te maken. Dave is zich er amper van bewust dat de toverkunsten de sleutel kunnen zijn tot het verslaan van een kwaadaardige tovenares... en het krijgen van een vriendinnetje.