Pompeii: Secrets of the Dead
In Pompeii scannen forensische experts de grootste groep slachtoffers om te onderzoeken wie ze waren en waarom ze niet konden vluchten voor de uitbarsting van 79 n.Chr.
Op het hoogtepunt van het Romeinse Rijk zorgt een uitbarsting van Vesuvius ervoor dat de stad Pompeii verdwijnt onder vulkanische as waardoor duizenden sterven. Nu onderzoeken forensische experts voor het eerst een groep slachtoffers die ‘de vluchtelingen’ heet. Röntgenstralen onthullen leeftijd, verwondingen en zelfs artifacts als sandalen en juwelen; het onderzoek laat ook zien waarom ze niet konden vluchten.