Trust
Trust is gebaseerd op waargebeurde feiten en gaat over de beproevingen en triomfen van een van Amerika’s rijkste en ongelukkigste families, de familie Getty. De serie verdiept zich in de complexiteit van elke familie, arm of rijk.
Trust vertelt het op waargebeurde feiten gebaseerde verhaal van de beproevingen en triomfen van een van Amerika’s rijkste en ongelukkigste families, de familie Getty. De serie is een familiegeschiedenis, een sage van een dynastie en een analyse van de verwoestende macht van geld. Trust verdiept zich in de complexiteit van elke familie, arm of rijk. De serie beslaat meerdere seizoenen en vertelt het verhaal van de Gettys in de 20e eeuw. Het begint in 1973 met de ontvoering van John Paul Getty III (Harris Dickinson), een erfgenaam van het Getty-oliefortuin, door de Italiaanse maffia in Rome. De ontvoerders rekenden op een losgeldsom van meerdere miljoenen, want welke familie zou er nou niet betalen om een dierbare terug te krijgen? Pauls grootvader, J. Paul Getty sr. (Donald Sutherland), een mysterieuze oliebaron en wellicht de rijkste man ter wereld, leeft teruggetrokken op een Engels landgoed, met zijn harem van minnaressen en een leeuw als huisdier. Hij is een drukbezet man. Pauls vader, J. Paul Getty jr. (Michael Esper), leeft in een roes in London en weigert de telefoon te beantwoorden. Pauls moeder, Gail Getty (Hilary Swank), is de enige die wil onderhandelen met de steeds wanhopiger wordende ontvoerders. Maar helaas is ze blut. Trust schetst de nachtmerrie die de tienerkleinzoon doormaakt bij de ontvoerders, die helemaal niet snappen waarom niemand hun slachtoffer terug wil hebben.