Observations At 65 Degrees South
Een team van negen wetenschappers begint aan een expeditie naar Antarctica. Hun vervoermiddel is een kleine zeilboot. Wat volgt is een intiem en menselijk verslag van wat het betekent om zij aan zij te leven en te werken onder extreem zware omstandigheden, terwijl ze geconfronteerd worden met snelle veranderingen, dreigende habitatvernietiging en de huidige tijdgeest van milieubewustzijn.