Les aventures extraordinaires d'Adèle Blanc-Sec
In 1912 gaat Adèle Blanc-Sec, een moedige en jonge journaliste, tot het uiterste om haar doelen te bereiken. Zo maakt ze een bootreis naar Egypte om mummies aan te pakken. Ondertussen komt er in Parijs een 136 miljoen jaar oud ei van een Pterodactylus uit. De vogel voert vanuit de lucht een waar schrikbewind uit over de stad, maar niets houdt Adèle Blanc-Sec tegen.