X-Men
In het Marvel Comics universum worden mutanten, mensen met bijzondere genetische superkrachten, vervolgd door een haatdragende en angstige bevolking. Een schuilplaats hiervoor is Professor Xaviers Academie voor Talentrijke Kinderen.