Een tochtje om kennis te maken met de schoonouders voor Shrek en Fiona draait uit op een hilarisch en doldwaas avontuur. Met de hulp van zijn trouwe ros Ezel neemt Shrek het op tegen de toverdrankjes brouwende Fairy Godmother, de hoogdravende Droomprins en de befaamde boemanslachter Gelaarsde Kat, een keiharde kat die diep van binnen eigenlijk gewoon poeslief is!