Boris
Meer dan tien jaar zijn verstreken, en het team van Boris is niet langer werkzaam voor de omroep, maar voor een supermachtig platform. Het hele team wordt toegewezen aan de serie 'Life of Jesus', waarin ook Stanis zowel hoofdrolspeler als producent is. De nieuw ingevoerde en strenge regels van het platform en haar mysterieuze algoritme stellen de ploeg voor veel uitdagingen.
Boris is terug. Meer dan tien jaar na het laatste seizoen werken onze hoofdrolspelers nu voor een machtig wereldwijd platform. De serie die ze gaan filmen, heet 'Life of Jesus', bedacht door de megalomane Stanis La Rochelle en zijn producent. Stanis, die getrouwd is met Corinna, gaat in zee met de drie gebruikelijke schrijvers, regisseur René en de voormalige tv-manager en producent Lopez. Alessandro, die werd gezien als de slaaf van de set bij de opnames van 'The Eyes of the Heart' en die nu de directeur is van het platform voor Italiaanse series, fungeert als bemiddelaar tussen het platform en onze hoofdrolspelers. Ons team vindt het maar moeilijk om een balans te vinden tussen het algoritme, de entiteit die alles weet en beslist, en de gedragscode die op de set moet worden gevolgd.
Meer dan tien jaar later komt het team van Boris weer samen voor het nieuwe project 'Life of Jesus'.
Het team van Boris heeft moeite om het platform over te halen mee te doen met het project.
Zacchaeus wordt gespeeld door de nieuwe Martellone, maar waar zijn alle figuranten gebleven?
Er heerst chaos op de set. Glauco brengt Tatti en René op een gek idee om de boel recht te zetten.
René verhuist naar de tweede ploeg. Zonder dat iemand het weet gaan de schrijvers weer aan het werk.
Het is de laatste dag van de opnames. Zal René er eindelijk in slagen zijn meesterwerk op te nemen?