Lucrecia: Un crimen de odio
Een vrouwelijke immigrant wordt doodgeschoten in Madrid. Het misdrijf zorgt voor een grote maatschappelijke reactie. Wie heeft Lucrecia vermoord? En waarom? De eerste aanwijzingen leiden naar extreemrechtse groeperingen. De moord op Lucrecia is de aanleiding voor een zoektocht naar de wortels van de haat. Met nooit eerder vertoonde beelden schijnt deze documentaire licht op Spanje's eerste racistische moord.
Een arme, vrouwelijke immigrant wordt doodgeschoten in een leegstaande nachtclub in Madrid. Het misdrijf zorgt voor een schokgolf in Spanje en een ongekende maatschappelijke reactie. Wie heeft Lucrecia vermoord? En waarom? De eerste aanwijzingen leiden naar extreemrechtse groeperingen. Achter het beeld van het moderne, democratische land dat Spanje uitstraalt tijdens de Olympische Spelen en de Expo '92, verrijst een beweging van extremisme, racisme en geweld.
Met de moord op Lucrecia, net een maand in Spanje, begint de kroniek van een aangekondigde dood.
Extreemrechtse woede of een afrekening? De Guardia Civil start een intern onderzoek.
De verdachten vertellen zelf wat zich in de nacht van de moord heeft afgespeeld.
Het land ziet de vier verdachten voor het eerst in een proces dat een precedent zal scheppen.