Selenkay
Na constant rondreizen vanwege het werk van haar ouders, wil de 16-jarige Sofía stabiliteit: naar school gaan en vrienden hebben. Wanneer ze naar het bergdorp Río Vivo verhuizen, krijgt ze eindelijk wat ze wil, totdat een vreemde, aan water verbonden kracht haar normale tienerleven waar ze zo hard voor gewerkt heeft, in gevaar brengt.
Na constant rondreizen vanwege het werk van haar ouders, wil de 16-jarige Sofía stabiliteit: naar school gaan en vrienden hebben. Wanneer ze naar het bergdorp Río Vivo verhuizen, krijgt ze eindelijk wat ze wil, totdat een vreemde, aan water verbonden kracht haar normale tienerleven waar ze zo hard voor gewerkt heeft, in gevaar brengt. Tegelijkertijd komen de vreemde gebroeders Fénix aan in het dorp en trekken de aandacht van alle inwoners. Sofía kan niet voorkomen dat ze zich aangetrokken voelt tot Gael, de middelste broer, ondanks het wantrouwen van haar familie jegens de broers, en samen vormen ze een hechte band. De ontdekking van haar identiteit en grote kracht zal Sofía helpen meer over zichzelf te begrijpen, maar ze zal ook alles wat ze weet in toom moeten houden, waardoor de levens van haar en haar familie gevaar lopen.
Wanneer Sofía met haar familie naar Río Vivo verhuist, krijgt haar leven een verrassende wending.
Sofía is blij met haar nieuwe leven en probeert ‘normaal’ te doen, maar iets zit haar dwars.
Sofía is nog steeds verontrust door het water, maar haar band met Gael is een nieuwe afleiding.
De Fénix gaat open en Sofía wil dolgraag naar haar eerste feestje, maar de zaken worden ingewikkeld.
Verward door wat er in de bar gebeurde, praat Sofía met Tacu en hij schijnt een oplossing te hebben.
Begeleid door Navera begint Sofía meer over haar mysterieuze krachten te leren en ze te trainen.
Sofía heeft genoeg van geheimen en confronteert de gebroeders Fénix, maar loopt in een val.
Nu de gehele waarheid op tafel ligt, bevinden Sofía en Gael zich op een kruispunt.