Downton Abbey
In het kostuumdrama Downton Abbey, geschreven en bedacht door Oscarwinnaar en schrijver Julian Fellowes, is Oscarwinnares Maggie Smith te zien in de hoofdrol als adelijke weduwe-gravin woonachtig in een Engels landhuis uit de tijd van koning Edward in 1912. De serie gaat over het leven van de familie Crawley en hun bedienden in een tijd waarin de laatste overblijfselen van eeuwenoude tradities nog niet waren weggevaagd onder invloed van de Eerste Wereldoorlog en het moderne tijdperk.
We gaan terug naar Downton Abbey voor het begin van het zesde en laatste seizoen.
Een idee van Mary biedt Anna nieuwe hoop. Mr Carson en Mrs Hughes kunnen het niet eens worden.
Anna en Mary trotseren een crisis en een verschijning uit het verleden verrast iedereen.
Violet betrekt de minister van Volksgezondheid in de strijd om het ziekenhuis. Mary heeft argwaan.
Edith moet besluiten of ze koste wat het kost haar verleden verborgen wil houden.
In de laatste aflevering van Downton Abbey is de romantiek overvloedig aanwezig.