This Was the XFL
Een grote uitdaging, een gewaagd experiment en uiteindelijk een grote mislukking. In 2001 hebben sportentertainment-titanen Dick Ebersol en Vince McMahon de marketeingkracht van hun bedrijven - NBC en WWE - gebruikt en de XFL opgezet. Het zorgde voor koppen en een gevoel van spanning voor wat er komen zou.
Een grote uitdaging, een gewaagd experiment en uiteindelijk een grote mislukking. In 2001 hebben sportentertainment-titanen Dick Ebersol en Vince McMahon de XFL opgezet. Het was zeker niet de eerste competitie die met de NFL wedijverde, maar de brutaliteit van de onderneming, gecombineerd met de persoonlijkheden en het charisma van Ebersol en McMahon, en de marketingkracht van hun bedrijven – NBC en WWE – zorgden voor koppen en een gevoel van spanning voor wat er komen zou. ‘This Was the XFL’, geregisseerd door Ebersols zoon Charlie, vertelt dat verhaal op fascinerende, open en vaak grappige wijze. Er wordt een cast personages bijeen gebracht van de bestuurskamers van General Electric tot de trainingsvelden van Las Vegas. De film is het verhaal van alles dat mis is gegaan, maar ook hoe de XFL heeft veranderd hoe professionele teams tegenwoordig worden uitgezonden. En in het midden van dit alles een vriendschap van tientallen jaren tussen een van de belangrijkste directeuren uit de mediageschiedenis en een onvergelijkbare worstelimpressario. ‘This Was the XFL’ onderzoekt hoe Ebersol en McMahon de XFL tot leven hebben gebracht en waarom ze het los moesten laten.