Ruby Bridges
Als de slimme zesjarige Ruby de eerste Afro-Amerikaanse leerling wordt op haar lokale basisschool in New Orleans, leert ze het ware gezicht van racisme kennen. Maar dankzij de liefde van haar vader en moeder wordt Ruby's heroïsche strijd voor beter onderwijs een les voor ons allemaal.