Ze waren de belangrijkste leiders van hun tijd en gezworen vijanden. Deze film volgt het leven van Napoleon en dat van de hertog van Wellington na hun legendarische confrontatie in de Slag bij Waterloo. Hij verkent de gigantische nalatenschap van twee titanen wier impact op de geschiedenis nog lang na hun dood nagalmde.