The Lancaster at War
De Avro Lancaster, een van de beste bommenwerpers van de Tweede Wereldoorlog, speelde een cruciale rol bij Britse aanvallen op nazi-Duitsland. Deze film belicht de indrukwekkende capaciteiten en de inzet van de Lancaster, waaronder precisiebombardementen op V-wapenlocaties. Aan de hand van archiefbeelden en interviews met veteranen wordt de moed en vastberadenheid van gewone mensen geëerd.
De Avro Lancaster is beschreven als de buitengewone bommenwerper van de Tweede Wereldoorlog. In een tijd dat Hitlers legers de hebzucht van de nazi’s en hun rijk hadden verspreid over bezet Europa waren de zware bommenwerpers de enige verdediging die diep in Duitsland doordrong. We tonen de mogelijkheden van de Lancaster en zijn geweldige staat van dienst, waaronder precisiebommenwerpen op de lanceerplekken van Hitlers V-wapens. Met zorgvuldig vergaarde archiefbeelden, filmmateriaal en exclusieve interviews met overlevende crewleden van Lancaster zal The Lancaster at War iedereen aanspreken die waardering heeft voor de inzet, het uithoudingsvermogen en de moed van gewone mensen.