Istid: På Kollisjonskurs
Scrats episke jakt på den unnvikende eikenøtta sender ham ut i universet, hvor han ved en tilfeldighet utløser en rekke kosmiske hendelser som forvandler og truer istid-verdenen. For å redde seg selv må Sid, Manny, Diego og resten av flokken forlate hjemmet sitt og begi seg ut på et oppdrag full av morsomheter og eventyr, reise til eksotiske nye land og møte en rekke fargerike nye karakterer.