Action og eventyr, Animasjon
Bli med på et eventyr om mot, lojalitet og håp i dette spesialeffektfenomenet. Det er 65 millioner år siden, og vi følger dinosauren Aladar, som mister sine egne og blir oppdratt av en klan med lemurer. Når meteorregn ødelegger hjemmet deres, følger Aladar og familien en flokk med dinosaurer for å søke sikkerhet. På veien får han nye venner, og sammen må de være sterke, og kjempe seg frem.