Hemmelighetenes kanal
I landsbyen Marseillette blir liket av en kvinne funnet i en sluse. Siden de første funnene overvelder offerets ektemann, en dommer, blir en dyktig politiavdelingssjef fra Paris tildelt etterforskningen. Hun må samarbeide med en lokal politibetjent som kjenner til alt og alle ved Canal du Midi.