Mord I Cotentin
Liket av en mann blir funnet med gyvel på seg i en innsjø på heiene i Normandie. François Lehodey hadde mange fiender, men flere vitner sier at de så en ung rødhåret kvinne kledd i hvitt nær åstedet. Noen av de lokale begynner å snakke om legenden om "Den vite damen". Kaptein Hélène Ribero leder etterforskningen og slår seg sammen med den mystiske fremmede.