Fosse/Verdon
Den innflytelsesrike koreografen Bob Fosse og den anerkjente Broadway-danseren Gwen Verdon innleder et personlig og profesjonelt partnerskap. Partnerskapet varer i flere årtier og revolusjonerer amerikansk underholdning, men de betaler en høy pris for sin jakt på storhet.
“Fosse/Verdon” utspiller seg over fem tiår, og utforsker det enestående romantiske og kreative partnerskapet mellom Bob Fosse og Gwen Verdon. Han er en visjonær filmskaper og en av teaterverdenens mest innflytelsesrike koreografer og regissører. Hun er tidenes største Broadway-danser. Bare Bob kan skape de banebrytende musikalene som gir Gwen muligheten til å vise fram sin storhet. Bare Gwen kan realisere den unike visjonen i Bobs hode. Sammen revolusjonerer de amerikansk underholdning - men til en høy pris.