Løver i trærne
I hjertet av Uganda finner vi løveflokker som tilbringer mesteparten av livene sine i trær – en uvanlig og merkelig oppførsel som kun har blitt sett noen få andre plasser i Afrika – og vi vet lite om hvorfor de gjør dette. Biolog og ekspert på store katter, Alexander Brasckowski, reiser ut for å studere disse løvene, og reisen hans tar en uventet og følelsesmessig vending.