Gledelig jul
Annemor og Frank gleder seg over at barn og barnebarn skal feire jul hjemme på gården for første gang på ti år, men det går ikke helt etter planen. Datteren Tessa har byttet ut samboeren Emma med en svensk fitness-trener, mens sønnen Samuel er på randen av en skilsmisse på grunn av en glutenallergisk hund.
Annemor og Frank gleder seg over at barn og barnebarn skal feire jul hjemme på gården for første gang på ti år, men det går ikke helt etter planen. Datteren Tessa har byttet ut samboeren Emma med en svensk fitness-trener, mens sønnen Samuel er på randen av en skilsmisse på grunn av en glutenallergisk hund. Barnebarnet Petter prøver å fri til skolens vakreste jente på hebraisk og naboen Nils er døden nær. Det må manøvreres mellom små og store katastrofer for å holde familien samlet, men akkurat idet juleroen senker seg kommer en gammel hemmelighet til overflaten. Blir dette familiens siste jul sammen?