Hubert Butler: Witness to the Future
Hubert Butler hjalp jødiske flyktninger i skjul til Irland før andre verdenskrig, og avslørte siden modig det systematiske folkemordet på serbere i krigstidens Kroatia. Hjemme ble han møtt med taushet og motstand, men i en alder av 85 oppnådde han uventet publiseringssuksess.