Historiene om Ole Brumm og vennene hans i Hundremeterskogen.
I «Nye eventyr med Ole Brumm» åpner Kristoffer Robins soveromsdør seg mot Hundremeterskogen, et tidløst sted fullt av eventyr, undre og besynderligheter. Karakterene i Kristoffer Robins verden – Ole Brumm, Tigergutt, Nasse Nøff, Tussi, Ugla, Fru Kengu og Kengubarnet – er skapt av hans livlige, utrettelige fantasi. Deres ville eskapader reflekterer Kristoffer Robins sprudlende seksårige ånd. Serien kombinerer action med et barns kjærlighet til sin beste venn, en bjørn ved navn Ole Brumm.