Komedie, Krim
Når 10 år gamle Finn og søsteren befinner seg hjemme alene i ferien, er de beleiret med en trio av yrende kriminelle (ledet av Malcolm McDowell) som prøver å bryte seg inn i deres nye hjem! Heldigvis rigger Finn opp et omfattende utvalg av techno-dingser og feller for å beskytte hjemmet. Alene hjemme 5 er en herlig komedie som er ustyrtelig morsom for hele familien!