Spider-Man
En ung mann med edderkopp-lignende evner kjemper mot kriminalitet i New York City mens han prøver å ha et vanlig privatliv.
Etter at han blir bitt av en radioaktiv edderkopp, oppdager unge Peter Parker at han har edderkopplignende superkrefter. Med håp om å bruke de nye evnene for å bli rik og berømt, lar han egoet gjøre ham blind for andres behov, og er indirekte ansvarlig for onkel Bens død når han nekter å hjelpe en politibetjent å ta en forbryter på rømmen. Opplevelsen gjør at han bestemmer seg for å bruke evnene sine til å bekjempe kriminalitet, og blir superhelten Spider-Man.