En vanlig dag på Fernfield blir utrolig når Budderball, Mudbud, B-Dawg, Buddha og Rosebud oppdager ringer som gir dem superkrefter. De bruker evnene mot en bølle fra rommet som truer planeten. Men lykkes de uten å avsløre sine hemmelige identiteter? Filmen er full av latter, action og utrolige nye figurer, og valpene viser at med kløkt og samarbeid trenger du ikke superkrefter for å være helt.