Halfur Alfur
I et avsidesliggende fyrtårn søker Trausti etter alvenes visdom før han dør, mens partneren Hulda finner trøst i poesi. Trausti drømmer om å bli en alv, mens Hulda frykter samfunnets fordømmelse. Midt i deres reise konfronterer de dødeligheten og feirer livets underfundighet.